3 Aralık 2015 Perşembe

Kısıtlar Yönetimini fark etseydik...

Ashton Fourie / Change Management Coordinator at Huisman Equipment B.V. / China) gönderisinden hem özetliyor hem de yorumluyorum (italik dizili olanlar benim ilavelerimdir).
Kısıtlar Teorisini (TOC) görmezden gelmenin risk olduğunu düşünüyorum, çünkü:
  • Daha iyi iş sonuçları alınabilirdi
  • Rekabet avantajı elde edilebilirdi
  • Bütün bunlar çok kısa zamanda olabilirdi
İş Sonuçları
Çok parlak sonuçlar alınmış (% değil, X kat mertebesinde). TOC daha ilk günden paraya odaklanıyor. Kâr amaçlı olmayanlarda, örneğin hastanelerde, amaca yani daha çok hastanın daha kısa sürede hizmet almasına çabalıyor.
Henüz TOC uzmanı değilim ama geçen yıl boyunca 100 adetten daha fazla vaka analizi gördüm, kitaplar okudum. Hakemli dergilerde yayınlanan yazılara baktım, bu dergilerin tarafsız bakışı onları değerli kılıyor. Bir tekinde bile olumsuz sonuçla karşılaşmadım. Bu diğer yönetim tekniklerinin aksine çok çarpıcı çünkü diğerlerinde iyi ve kötü sonuçlar rapor ediliyor. Zaten bu nedenle biz de kendi başımıza denemeyi göze aldık, bizimki de iyi oldu, hatta LODER-MTSO IV. Ulusal Lojistik Proje Yarışmasında Birincilik ödülü aldık :)

Rekabet Avantajı
Parayla ölçülebilir iyi iş sonuçları elde edebilecek ve rakipler tarafından kolayca kopya edilemeyecek bir rekabet avantajı yaratmak ister. Buna Mafya Teklifi deniyor çünkü red edilemeyecek kadar müşteri lehine bir teklif!
Böylece ilk uygulayan firmalar, aynı pazarda rakiplerine karşı belirgin bir üstünlük kazanacaklar. Üstelik kolayca taklit edilemediği için bu üstünlük bir süre daha devam edecektir. Bu sebeple TOC uygulayan firmalar bunu ilan etmekten kaçınıyorlar, başka isimlerle anıyorlar, rekabet avantajının keyfini daha uzun süre sürmek istiyorlar. Sürekli iyileştirme burada devreye giriyor, zamanla rakipler de iyileşiyorlar ve oyunun kuralları değişiyor, yeni bir Mavi Okyanus bulmak gerekiyor.

Sonuçların Hızlı Alınması
Büyük iyileştirme projelerinin sonuç vermesi yıllar sürebiliyor. Bu sonuçlar sıklıkla münferit departmanların lokal başarıları (birim zamanda daha çok üretim, izlenebilirliğin sağlanması,..), kısmi verim artışları gibidir ve aslında finansal tablolara veya pazar payına tahvili kolay değildir.
TOC uygulamalarında ilk fark edilir sonuçlar genellikle bir kaç hafta içinde alınır, finansal izleri bir kaç ay içinde görülür hale gelir.

Bir çok firmada rekabet üstünlüğü için inovatif ürün arayışı vardır, uzun sürer, pahalı bir araştırmadır, işe yarayacağının garantisi yoktur. TOC, üründe değil, süreçte inovatif bir yaklaşımdır. TOC ile bir kaç ay içinde ve önemli bir yatırım yapmadan iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Bir yönetim tekniğinin bu denli güçlü olmasına inanamayabilirsiniz. Bütün bunların sadece pazarlama malzemesi olduğunu düşünebilirsiniz. En azından kendi faydanız için bunu vesile kabul edin ve “TOC işiniz için tehdit midir yoksa fırsat mıdır?” konusunu biraz araştırın. Dünyada TOC farkındalığı hızla artıyor, kendi pazarınızdaki ilk uygulayıcı siz değilseniz rakiplerinizden birinin hızlı yükselişini anlamlandırmakta zorlanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder